Categorieën
Bedrijfsnieuws
Gezondheid
Culinair
Cultuur
Toerisme
Sport
Recreatief
Wetenschap
Politiek
Wonen
ICT
Varia
|
Usain Bolt verdient medailles en populariteit op Twitter
| Twitter is een populair medium voor bedrijven omdat het een groot
bereik kan opleveren. Door het gebruik van hashtags en woorden in tweets kunnen
populaire onderwerpen worden herkend. Tijdens de Olympische Spelen bleek sprinter
Usain Bolt bijvoorbeeld ontzettend populair. De medailles die hij behaalde waren het
gesprek van de dag en leverde veel bereik op.
Het bedrijf kan tweets analyseren en brengt regelmatig leuke weetjes naar buiten. Zo
maakte Twitter bekend dat er in iets meer dan twee weken 150 miljoen berichten over
de Olympische Spelen zijn geschreven op Twitter. De gouden medaille op de 200 meter
sprint van Bolt leverde de meeste tweets op namelijk 80.000 tweets per minuut.
Ook de tweede plek verdient Bolt, want over zijn prestatie op de 100 meter sprint
werd 74.000 keer per minuut geschreven op het sociale netwerk. Ook Andy Murray
(57.000 tweets), de prestatie van Jamaica op de 4x 100 meter estafette (52.000
tweets) en de finale basketbal (41.000 berichten) waren veelbesproken op Twitter.
Bolt mag zich ook de populairste atleet noemen, aldus Twitter. Het bedrijf maakte
niet precies bekend hoeveel tweets er werden verstuurd maar het totaal maakt meer
dan 1 miljoen. Ook LeBron James, Kobe Bryant, Yohan Blake, Gabby Gouglas en enkele
anderen kregen veel reacties.
|
|